onsdag 31 oktober 2012

Doften..

Att sitta vid mitt köksbord. I mitt kök. Som jag älskar så mycket.
Tända ljus och varmt kaffe.
Läser bloggar och pöser. Fånigt stolt över att ha bakat rågsiktskakor.
Första gången. Kanske enda. Snygga är de inte, men kanske är de goda?
Lugnet är hos mig. Lugnet.
Oron är som bortblåst. Huvudvärken likaså. Näsblodet hälsar på ibland, men inte dagligen.
Jag är fri. Arbetslös är ordet, men fri låter skönare.
Fri att göra vad jag vill.
Vad jag mår bra av. Sjukt lyxigt!

Jag ska stanna i den här känslan så länge jag kan. Njuta lugnet, hösten, tiden och golvvärmen i köket.
Och kanske kanske baka något mer någon dag?


3 kommentarer:

  1. I knew it! OBS inget told you so alls utan bara att jag visste! Och det gjorde du nog oxå:-) skönt låter det i alla fall, kram

    SvaraRadera
  2. Malin: visste, men kämpade emot in i det sista! Stubborn as hell. Tack!

    SvaraRadera
  3. Förändring. Det kan bara gå framåt. Grattis!

    SvaraRadera