onsdag 17 oktober 2012

You bleed just to know you're alive

Att uttrycka sig.
Är det ett fritt land?
Får jag tycka vad jag vill?
Svårt att blogga, lättare att knäppa snabba bilder på instagram just nu..

En klok fin vän sa något bra;
Att göra din resa är jobbigt. Om du väljer att göra den utan "happypils" blir det jobbigare. Det blir mer ärligt och det gör ondare. Framförallt tar det längre tid, men är det inte det du ska lära dig? Att andas och låta var sak ha sin tid?

Tack fina du. Jag saknar dig.

Jag har undvikit att skriva om medicin och tabletter av den enkla anledningen att jag inte vill döma.
Jag utgår ifrån att alla gör sina egna val utifrån sin egen livssituation, och att ingen får döma någons sanning.
Jag har vänner som valt att ta medicin till hjälp för att ta sig igenom ångest och depression. Fina vänner.
Jag har en läkare som, tydligt, förespråkar tabletter för att " pigga på sig" och ta sig igenom livet.

Jag vill inte. Jag vill göra den här resan på mitt sätt.
Det gör ont och jag är så ledsen och jag vet knappt vem jag är vissa dagar, men det är också mitt val.
Det får göra ont och vara jobbigt. På riktigt.
Jag har lärt mig så mycket av detta.

Det kommer att bli bra.

1 kommentar:

  1. Jag är som du. Gör det ont så finns det en anledning. Dövar jag det så kommer det inte ut. Men som du säger så gör alla precis som dom vill... Och det gör ju så förbannat ont när det gör ont! Du är stark som visar dig svag och du kommer att ta dig igenom det här, den långa vägen. Du är modig och vis. Kramar i massor<3.

    SvaraRadera